neděle 14. září 2014

Šumavský gastronomický trojboj

Milé  bloggerky (a  bloggeři),
včera jsem slíbila další zpravodajství z našeho rodinného výletu na Šumavu. Přiznám bez mučení, že jedním z impulsů, proč jsme  si vybrali právě tuhle oblast, byl jeden z dílů pořadu Ano, šéfe! Byl to ten díl, kde se objevil chovatel býků Štěpán, který v malebné hospůdce ve Vojeticích provozuje restauraci.
Pověst nelhala, jídlo bylo skvostné, maso výborné. Ovšem celkový dojem byl pokažený tím, že jsme byli usazeni v místnosti s velmi špatným osvětlením, jídelní  lístek  na ručním papíře byl jistě výtvarně pěkný, ale při světle, které bylo u stolu, se velmi lesknul. Co bych v tak špičkovém podniku nečekala, že předkrmy nebudou servírovány ke stolu najednou. Na svoji paštiku s brusinkami jsem čekala tak dlouho, že  moji spolustolovníci své předkrmy už snědli. Ale i přesto můžu  podnik doporučit a zároveň doporučuji také udělat rezervaci na internetu, bylo docela plno.
Zleva doprava po směru hodinových ručiček:
STEAK Z HOVĚZÍHO PUPKU, na fazolkách a cuketě,
Sklenička domácí játrové paštiky s brusinkami a čerstvě rozpečeným chlebem
POMALU PEČENÁ HOVĚZÍ ŽEBÍRKA v černém pivu Merlin s tymiánem, šalotkou a česnekem podávaná s hořčicí, křenem a čerstvě rozpečeným chlebem
HOVĚZÍ STEAK ZE ZADNÍHO na salátku z červené čočky připravovaný metodou sous vide, kořenová zelenina, omáčka z hrubozrnné hořčice


Na čtvrteční kávu jsme si zajeli do Srní, kde provozuje kavárnu paní Blanka Milfajtová. Moje očekávání byla veliká, marketing prohnaný ženskými magazíny sliboval mnohé. A odstupem pár  dnů mohu říci, že káva Ily, kterou vaří, byla standartní. Výběr zákusků nebyl špatný. Bohužel světoznámé zavařeniny k mání nebyly... a samoobslužný provoz mne trochu překvapil.

Takže nakonec se naší srdeční záležitostí stal Nebespán v Kašperských Horách. Milý podnik, příjemná hudba, báječné zákusky a bezkonkurenčně dobré presso

O kulajdě se mi  ještě asi bude zdát! I malý zádrhel s velmi tuhými noky (jako broky) byl vyřešen s elegancí, koneckonců, taky nemám v kuchyni každý den dobrý...
Sem bych se rozhodně ještě někdy ráda vrátila. Doufám, že se majitelům bude dařit a domě, který má duši, budou ještě dlouho spokojeně podnikat!

Na  zpáteční cestě jsme se ještě zastavili v Písku, ale to si nechám na příště.
Hezký zbytek neděle, Vaše "sytá" Eva

4 komentáře:

  1. Teda vy jste si užívali:-))))...kašperský NEBESPÁN patří mezi naše oblíbené. S Blankou M. se znám osobně.Překvapilo mě menší zklamání...asi bude tím, že je B. na cestách. Po další marmeládě taky toužím a v Praze jsou hned fuč. Hezký nastávající týden. Eva

    OdpovědětVymazat
  2. P.S. znám "osobně" je možná trochu nadnesené....oslovila jsem jí kdysi po přečtení článku v MB, mile jsme si popovídaly.Pak jsem o ní napsala 2x na svém blogu a po té jsme si povyměnily pár mailů a pár marmelád.:-))) Ty nezklamaly nikdy.V cukrárně jsem byla 3x a vždy jsem byla nadšená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje babička říkávala, že se člověk nemá moc těšit, pak že může být příjemně překvapený... a já se asi těšila moc... Do prodeje jde prý 50 skleniček denně. Jo mohli jsme se tam ještě stavit druhý den, ale to by chlapi asi nevydýchali.... tak jsme koupili anglické marmošky v Písku...Jinak koukám, že podle fotek, to vypadá, že jsme se tou dovolenou projedli ;-) Příště dám větší důraz na duchovno

      Vymazat
  3. Ach Evi, já to čtu hladová... :-))
    Výlet to musel být moc hezký, neviděla bych v něm málo "duchovna". Prostě - život je pestrý. :-)

    OdpovědětVymazat