pondělí 30. března 2015

Řepák

jsme pekli k nedělní kávě. Milí bloggeři a milé bloggerky, minulý týden jsem narazila na zajímavý recept, jen se mne neptejte, kde to bylo, už nejsem schopná to znovu najít... Naštěstí jsem si recept zavčasu opsala a podělím se i s Vámi:

250 g vařené červené řepy
100 g 60%ní čokolády
280 g cukru (já dám příště míň)
3 vejce¨
225 g polohrubé mouky
1 lžička prášku do pečiva
1/|4 lžičky jedlé sody¨
50 g holandského kakaa
1/4 lžičky soli
200 ml oleje¨
tuk na vymazání formy

Na polevu:
250 g 60%ní čokolády¨
140 ml zakysané smetany
5 lžic moučkového cukru
3 lžíce třešňovice

Řepu nastrouhejte nahrubo, nalámanou čokoládu rozpusťte nad vodní lázní. Ušlehejte cukr a vejce do světlé pěny. Přidejte čokoládu, mouku, prášek do pečiva, sodu, kakao a sůl. Pak vmíchejte řepu  a olej. Vzniklé těsto nalijte do vymazané formy o průměru 20 cm a pečte asi 50 minut na 180 stupňů.

Na polevu rozpusťte čokoládu nad vodní lázní, vmíchejte zakysanou smetanu a cukr. Nakonec přidejte třešňovici. Do hladka vymíchaný krém natřete na dort.

Nechte si chutnat! Vaše Eva

1 komentář:

  1. Evi, to bych si dala. Sbíhají se mi tu sliny. Je to zajímavá kombinace:-)))
    Hezký týden. Eva

    OdpovědětVymazat