neděle 5. dubna 2015

Hezké velikonoce

milí bloggeři a  milé bloggerky! Za naším oknem to dnes ráno vypadá jako  na  Štědrý den, máme novou zásilku sněhu a je úplně bílo a mrazivo. Ale to mi nezabrání slavit svátky jara!
Od Květné neděle jsem k nám domů nějaké to jaro pašovala.

 
 
Ke vchodovým dveřím jsem pověsila věnec, korpus je už letitý, nové výřezy jsou z Optysu
 
Před vchodem máme dva nově osázené truhlíky a dvě misky s pučícími tulipány


 
a do zahrady jsem pověsila pár báječných plastových čínských kraslic, alespoň mi je  ten vítr ve středu nerozbil
 
Ve  středu  začaly  v Jablonci  velikonoční trhy, ale protože od úterý byla futeř a padal sníh, tak se úplně  nevyvedly. Trhovců bylo hodně, ale byli chudáci promrzlí na  kost.

 
A jestli máte chuť, pozvu vás teď na chvíli do naší velikonoční kuchyně. Máme spoustu zvykových jídel. Na Zelený čtvrtek jsme měli jidáška a tentokrát špenátovou polévku. V sobotu máme vždycky nádivku, letos jsem si myslela, že by mohla být s kopřivami, ale  jsou schované pod sněhem, tak jsem tedy dala kudrnku.
Upekla jsem mrkvový dort (recept je tady )
 
mrkvičky se mi nepodařilo z  marcipánu koupit a tak jsem je udělala z hmoty z  bonbonů marshmallow
 
Ještě jsem upekla zajíčka a vyzkoušela jsem tento recept od Unavené kuchařky

 
Na koledu jsem ušila sáčky s ušima
 
nesmí chybět mazanec
 a na Bílou sobotu tradičně peču věnec z chlebového těsta, Každý pramen je obarvený jiným kořením - kmín, paprika, kurkuma. A  letos  jsme  k tomu měli česnekovo-mrkvovou pomazánku a ředkvičky s Cottage.
 
Tak hezkou velikonoční neděli, čeká mne zase kuchyně, dneska peču jehněčí  kolínka.

Vaše velikonoce si užívající Eva

1 komentář: