sobota 26. prosince 2015

Střípky z našich Vánoc

Hezkého Štěpána, milí bloggeři a milé bloggerky! Podle fotek, které jsem si tady před chvílí připravovala, to vypadá, že je to svátek jídla... Ale to  tak není... Je sice pravda, že jsme spoustu tradicí časem opustili. Nikdo z vás by mne  nepřinutil na Štědrý  den rozkrojit jablko,  věštění budoucnosti ze svíčiček ani ničemu podobnému neholduju. Vlastně se jich bojím. Ale rituály musí být a tady je našich pár vánočních.
 
 

Tohle je pugét od mého  muže k svátku. Já ten svátek vlastně nijak neslavím,na Štědrý den je tolik různých činností,, že sednout si k oslavě je pro mne nějak nemyslitelné. Ale kytky  mám ráda...

Stromeček máme letos čeveno-zeleno-zlatý, rituálem je už vybírání barevného ladění. Nasbírali jsme postupně spoustu ozdob, mám na půdě skříň jen na ně.

Vánočku podle receptu  mužovy babičky máme na Štědrý den  k obědu, a před tím hráškovou polévku

Tenhle papírový betlém je starý asi jako já
a tenhle jsme vystřihovali, když byl Tomáš malý, letos jsme ho vytáhli po dlouhé době. Když jsem byla malá, tak naši sousedé měli krásný betlém se spoustou oveček,  moc ráda jsem se tam motala, když ho v chodbě stavěli. Jednou si takový ještě pořídím


Zelené jmelí  a cesmína a pár vánočních  drobností  na skleníku v kuchyni

Vánoční růže máme  letos dvě, tohle  je ta menší


Prostřeno k štědrovečerní hostině. To je jedno z mála menu, kdy opravdu neexperimentujeme. Máme hovězí polévku s knedlíčky, bramborový salát s domácí majonézou, vinnou klobásu, řízek a obalovaného kapra. Máte také takový pevný jídelníček nebo je vám to jedno?

na Boží hod dorazily sestřenice stejně jako loni, budujeme novou  tradici. Pár chlebíčků a z  bílků od cukroví ořechová roláda se šlehačkou

No a na Štěpána je u nás krůta s nádivkou z  kaštanů. Letos máme fakt obříka, takže nejspíš do Silvestra nebudu  už muset skoro vařit.
 
A teď půjdu  udělat zase pár chlebíčků, čekáme další milou návštěvu.
Tak si hezky užijte zbytek letošních nebílých Vánoc a opatrujte se, Vaše Eva

3 komentáře:

  1. ta květina od Vládi je krásná, netradiční. Jak píšeš, jablko taky nerozkrojím. Ani během roku. Jen mě zaráží ta hovězí polévka. to jsem tady od nikoho neslyšela. Kousek krůtičky můžete poslat, ochutnala bych i nádivku. D.

    OdpovědětVymazat
  2. Ozdob už máme také pěknou sbírku:-) a tak mám z čeho vybírat. Večeře je tradiční a žádné pokusy neděláme, i když v průběhu roku rádi zkoušíme něco nového. Vánoční zvyky dodržujeme, ale jenom některé. Letošní svátky byly velmi vydařené:-) Zuzana

    OdpovědětVymazat
  3. Evi, taky nemám čas na svátkové slavení.
    Jinak k naší štědrovečerní večeři patři tradičně krůti řízky plněné šunkou a hermelinem.
    Eva

    OdpovědětVymazat