pátek 31. března 2017

Starý bižuterní vzorník


se stal námětem mého soutěžního kousku pro 11. PPM. A protože se právě otevírají brány výstavy, můžu ho ukázat i  vám tady na blogu.

Soutěžním tématem jsou letos STRUKTURY. Nevím, jak ostatním, ale mně nepřicházelo na mysl nic. Technické náměty typu "vývojový diagram", "řídící struktury" a podobně jsem zapudila hned zkraje. Pak jsem při reorganizaci zbytků objevila kousek látky upravený stehy z kurzu Textilní manipulace a pojala jsem nápad, takových struktur vytvořit víc. Za pomoci internetu jsem se strýčkem Googlem našla mnoho obrázků - jen si zkuste zadat Fabric manipulation, Canadian smocking...
A při tom ručním šití jsem vymýšlela, jak to spojit všechno dohromady. A vzpomněla jsem si na vzorkové karty, na kterých se počátkem dvacátého století v Jablonci nabízelo zákazníkům zboží. Byly krásné, nesly na sobě obrázky firem. Ty dnešní jsou oproti nim strohé. A tak jsem se znovu vydala na internet a hledala dokumenty starých jabloneckých bižuterních firem. Vzpomínala jsem na babičku, která mluvila o Brdičkových, Jaegrových, Klárových.... posbírala jsem vzorky starých faktur a kvitancí. Přenesla je pomocí laminace na šifon.
Za základ jsem zvolila evolon, netkaný materiál, který lze barvit a dobře se prošívá a co víc, netřepí se. Barva sice nevyšla podle představy, chtěla jsem spíš starý zažloutlý papír a mám cosi lehce broskvového. A všechno jsem to spojila dohromady. Chybí mu nejspíš potřebný kontrast, nemyslím si, že bude hvězdou soutěže, ale přinesl mi chvíle vzpomínek a nostalgie po starých časech. Po době, kdy Jablonec byl srdcem bižuterní výroby, Paříží východu.

Mějte se krásně, Vaše Eva žijící po tři dny patchworkem

1 komentář:

  1. Pro mě je to nádhera veliká! Zhuštěné příběhy.....
    Přeji krásný víkend, Klárka.

    OdpovědětVymazat