čtvrtek 7. září 2017

Švestkový s drobenkou

Dobrý den milí bloggeři a milé bloggerky! K září  patří švestkový koláč, trochu jsem hledala na internetu a našla recept se zakysanou smetanou, to  jsem musela zkusit:


Recept je odsud, je  to recept Dity P., je i na webu České televize,jen v té její  kuchařce jsem ho nenašla... Zároveň to byl test nového sporáku, první koláč na plech. Švestky jsem vytahla z mrazáku, takže zbylo ještě na crumble, to máme také rádi.

Recept jsem trochu upravila, protože původní množství  je asi  na malý plíšek nebo kulatou formu, a náš nový sporák má nakonec plech ještě větší než ten starý:

36 dkg polohrubé mouky
17 dkg cukru
5 dkg Hery
3 vejce
1 prášek do pečiva
2 kelímky zakysané smetany -kupuju modrý  Kunín

drobenku  dělám od oka - mouka, cukr, máslo, půl lžičky skořice

všechno zamíchat, poklást švestkami slupkou dolů, posypat drobenkou a navrch jsem nasypala zbytek mandlových lupínků. Na 180 stupňů, 30 minut.

A  kdybyste neznali crumble - tak zkuste:
vyloupané švestky v misce smíchat s jednou lžící Maizeny a trochou třtinového cukru, rozdělit do misek, nebo dát do formy. Nahoru připravit drobenku jako na koláč. Já jsem trochu experimentovala, takže jsem místo skořice dala badyán, rozdrcený v  hmoždíři a přidala asi dvě lžíce drcených ovesných vloček. Do trouby asi na 30 minut, že je hotovo poznáte podle barvy drobenky. Proti koláči má tu výhodu, že se dá jíst i teplý. ;-)

Krásné zářijové dny, z kuchyně Vaše Eva

5 komentářů:

  1. Tak crumble neznám. Ale musí to být dobrá ňamka. Určitě to zkusím.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Pokud se dostanu k nějakým švestkám, můj dodavatel tvrdí, že je to bída, tak vyzkouším Evo. S tou zakysanou smetanou peču ráda. A crumble občas také dělám.
    Měj prima den.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  3. Evi, aj ja pečiem, len som bezlepková a sebe som robila bezlepkové resp z mandľovej, proste orechovej múky.
    U Myyny ma zaujal low carb diet recept na brokolicový chlieb a to bola vlastne mandľová placka na slano, potom som pozrela paleo a už som sa viezla:-)
    Napríklad taký ,,dlho tažený búček,, budeš môcť, ale so zelenými fazulkami, nie šošovicou, majú veľa sacharidov.
    Recept na slivkový koláč použijem, najmä ak je od mojej obľ. Dity, idem si práve objednať ,,debničkovú,, donášku a do nej slivky:-)
    Ďakujem:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Evi, ty umíš věcí :-)
    Díky za záŕijové recepty.

    OdpovědětVymazat